Tartalomfejlesztés – marketing szöveg elhelyezése
A latinok úgy tartották, navigare necesse est, azaz hajózni szükségszerű. A honlapok világában az üzleti siker titka nem a hajóforgalom növelése, hanem annak elérése, hogy minél többen kattintsanak terméket, árucikket, szolgáltatást kínáló weboldalunkra. Ennek elérését számos eljárás célozza, de valahogy mindegyik a tartalom fejlesztésére, szövegek, cikkek elhelyezésére irányul, és ezeknek következménye a keresők felől érkező organikus forgalmi mutatók emelkedése.
A weboldal saját tartalmának gazdagítása
Tegyünk minél több értékes tartalmat honlapunkra. Az új és újabb cikkek gazdagítják azt a kulcsszó-felhőt, amely bevonzhatja a látogatókat: sok kulcsszó, sok keresés, sok kattintás. Ez persze csak akkor igaz, ha olyan témákról írunk, amelyek felől érdeklődnek az interneten információt keresők. Legyen nyilvánvaló, hogy ha például infra melegítőkészülékeket kínálunk egy webáruházban, akkor nem annyira az infravörös sugárzás fizikai természetéről kell cikkeznünk, hanem sokkal inkább arról, hogy az infrafűtésnek melyek az előnyei és a hátrányai, mi az egészségügyi kockázata vagy haszna az infrapanelek használatának, hogyan érinti az infrasugárzók alkalmazása a villanyszámla alakulását stb. – ezek közérdekű kérdések és valószínű, hogy e témában írt és publikált cikkünk spontán módon megjelenik a keresőtalálatok között. Jobb eredményt akkor érhetünk el, ha külső segítséggel igyekszünk az adott cikket, pontosabban az ezt tartalmazó weblapot jó helyezéshez juttatni a Google-ban. Nos, újabban erre a leggyakrabban alkalmazott módszer a
piár-cikkek elhelyezése külső honlapokon.
Ha ezeket az írásokat módunkban áll nagyforgalmú hírportálokon megjelentetni, akkor a szövegben szereplő cég, márka, termék vagy szolgáltatás neve iránt felkeltjük az olvasók figyelmét, akik jó eséllyel rákeresnek ezekre a nevekre, és így nagy valószínűséggel a mi honlapunkra találják meg, amely épp ezekkel a nevekkel hirdeti kínálatát. Ha magas olvasottsági fórumokon nincs módunk megjelenni, akkor a Google helyezés javítás módszere abban áll, hogy ugyan kisebb látogatottságú, de
-
jelentős keresőmarketing értékű webhelyeken helyezzük el cikkeinket.
Eközben – és ez nagyon fontos – ezekbe kattintható szöveges linket ágyazunk. Ha a hiperlink szövege kulcsszavas és a mi honlapunkra mutat, akkor erre a kulcsszóra nézve a Google algoritmusai a mi weboldalunkat hiteles helynek, releváns tartalmúnak ítéli, hiszen a külső webhelyen épp erre a kulcsszóra kötötték a hivatkozást.
Sok téma, sokk cikk, sok backlink. Egy infra webáruház példája
Ha sok cikkben sok a hasonló hivatkozás, akkor – maradva a példánál – infratermékeket kínáló webáruházunk napról napra egyre jobb helyezésekre tesz szert (ezt nyomon követhetjük nemcsak vizuális rákereséssel, hanem különböző ingyenes és/vagy fizetett audit-programok segítségével, amelyek megmérik egy adott honlap pozícióját a találati rangsorban), mígnem néhány hét, esetleg honap elteltével munkánk eredményeként például arra a kurrens kifejezésre, hogy infra teraszfűtés Budapest, webáruházunk bekerül a top 10 találatok közé. És mivel a Google első oldalán szereplő hivatkozásokra igen sok kattintás esik, így azt vesszük észre, hogy honlapunkra is mind több látogató érkezik a kereső felől, köszönhetően sok helyre akitett sok külső hivatkozásnak.
A jól felépített linkprofil mint háttár-támogatás stabilan vezető pozícióban tarthatja oldalunkat, kellő erőfeszítéssel akár az első helyre is kerülhet. Ehhez azonban nemcsak a visszacsatolások komplex rendszerének felépítésére van szükség, hanem arra is, hogy a céloldalon az adott téma sokrétű, gazdag bemutatást kapjon. Kevés tehát kizárólag a budapesti kültéri teraszok infrafűtéséről cikkeznünk, hanem szükséges, hogy bemutatásra kerüljenek a hősugárzó típusok, s különböző fűtőtestek mennyezeti infrapaneltől kültéri sötétsugárzó melegítőberendezésig, illetve tárgyalásra kerüljön például az infravörös sugarak egészségtani hatása és energiatakarékos volta, bemutathatók alkalmazási területei a csarnokfűtéstől a gyógyászati felhasználásig.
A tartalomfejlesztés tehát nagyon fontos. Sok belső témához sok külső helyen megjelenő cikk és hivatkozás kapcsolható.
A helyezések javításának ezt a módszerét piár-cikkes linképítésnek nevezzük és jelenleg a legbiztonságosabb keresőmarketing eljárásnak bizonyul. A kérdésre, hogy
hol helyezzük el linket tartalmazó PR- cikkünket
a rövid válasz az, hogy lehetőleg minél nagyobb értékű és linkerejű weboldalakon. Ezek kínálata ma már jelentős az interneten, számos portál és blog szakosodott marketing szövegek közlésére, elegendő ha például rákeresünk erre a kifejezésre: a legjobb PR-cikk oldalak – és máris megtudjuk, hol érdemes érdeklődni afelől, hogy az adott helyen mi az ára egy cikk megjelentetésének. A kínálat változatos, az alsó ár általában 5000 Ft, ezért még nem kapunk értékes közlési lehetőséget, de 12000 – 15000 forintért már jelentős erejű értékes weboldalon helyezhetjük el közleményünket, ezzel segítve saját honlapunk vagy az általunk optimalizált weboldal előbbre kerülését. Mi tagadás – ez is egy ilyen public relations cikk.
Google helyezés javítása – kulcsszavak kereséshez
PR-cikk linképítés. Marketing célú tartalomfejlesztés. Optimalizált honlapszöveg elhelyezése nagyobb kulcsszó-felhő érdekében. Azonnali megjelenés a legjobb PR-cikk oldalakon. SEO-téma: Infrafűtés – teraszfűtés infrasugárzókkal Budapesten. Cél: az infratermék webáruház honlapjának optimalizálása linkelhelyezéssel tartalommarketing blog szövegében. Marketing oldalak link elhelyezés céljából. Releváns tartalom publikálásához magas SEO-értékű honlap készítése. Prémium linképítés. Cikk-megjelenés content marketing blogokban.
Weboldalak Google-helyezésének javítása - tartalomoptimalizálás és linképítés
Prémium linképítés: egy honlap organikus helyezése a keresőoptimalizálás módszerével javítható, ez releváns tartalom biztosítását és külső linkek fogalmi hálózatának kiépítését jelenti. Bővebben: on-site seo: weblap.org optimalizálás - honlap seo - off-site seo: honlapra linképítés pr-cikkek elhelyezésével - előresorolás, Google első helyre kerülés keresőmarketing eszközökkel - link elhelyezés - értékes weboldalakon PR-cikk megjelentetés
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: