Autópályák Észak-Kelet-Magyarországon

A magyar autópályák észak-keleti szakasza: autópálya Ukrajna felé (Szlovákia felé) – M3 / M35 – kattintásra a térkép nagyobb
Autópályán Ukrajnába
Kattintással a térkép kinagyítható:

Autópályán Ukrajnába nem juthatunk el, de a határátkelőket jól megközelíthetjük, Záhony, illetve Beregsurány felé hagyva el az országot
Magyar autópályák régen és ma
A történeti visszatekintéssel kezdődő szócikk a magyar Wikin így kezdődik: Magyarországon a 2000 előtti közel negyven év során mindössze kb. 500 kilométer autópálya épült meg, ám az új évezredben valamivel több mint kilencszáz kilométernyi hosszúságú sztrádaszakaszt adtak át rendeltetésének, így manapság összesen cirka 1400 kilométernyi autópályáról beszélhetünk Magyarországon. Az első magyar autópályát, az M1-es és M7-es közös szakaszát 1964-ben építették meg (ez a Kádár-korszak nagy vívmányának számított), a Balatonra vezető M7-es pedig valamilyen szinten a magyar szocializmus szimbólumává vált, még egy popegyüttes is felvette a nevét. Az autópályák csak 1996 után kezdték elérni a határokat, ekkortól kezdődött a magyar autópálya-hálózat másodlagos elemeinek. Az Európai Uniós csatlakozás és az ezzel járó források megnyithatósága az autópálya-építés újabb hullámát hozta.
Régi szép idők: az 1990-es évek közepéig Magyarország autópályái ingyenesek voltak. Ezt követően előbb a közvetlen, ún. „kapus” díjszedési mód kezdett terjedni, de ezt az ezredforduló környékén kiszorította az adott időtartamra az egész hálózat használatára feljogosító matricák rendszere. Az autópályákon a személygépkocsik és motorkerékpárok részére a megengedett legnagyobb sebesség jelenleg 130 km/h, míg az autóutakon 110 km/h.
A témával a jelen blog 2013-ban foglalkozott, akkor ez a szöveg került közlésre:
Magyarországi autópályák
Mint az közismert, Magyarországon 5 autópálya és 4 főútvonal szolgálja az autósok kényelmét. A 8-as számú főút kivételével valamennyi autópálya és főútvonal Budapestről indul. Autópálya matricát az M1-es, M3-as, M5-ös, M6-os és M7-es autópályákra kötelező váltani. Határátkelőknél és nagyobb benzinkutaknál vásárolható. (Ezek részben elavult, 2013-as adatok; azóta sok minden változott, fejlődött például az sms-fizetés és az online matrica vásárlás területén).

Autópályák – Magyarország. Laptop-kijelzőre optimalizált képszélesség
Ha nincs saját kocsija vagy nem azzal szeretne utazni, Magyarországon számos cég, vállalkozás foglalkozik autókölcsönzéssel. Az autóbérlés számtalan előnyét itt nem kívánjuk felsorolni, aki már utazott bérautóval, ezzel nyilván tisztában van.
Magyarországi autópálya építés
Ami pedig az autópályákat illeti, Magyarországon az 1970-es évek autópálya-fejlesztési program végrehajtását követően a 80-as évek első felében lelassult a fejlesztés, majd teljes mértékben leállt az úthálózat további kiépítése. Eközben a fenntartási, üzemeltetési feladatok ellátására is egyre kevesebb pénz jutott az állami költségvetésből, így a meglevő hálózat állapota is fokozatosan romlott. 1989-ben a közlekedési kormányzat kezdeményezte az útalap létrehozását, amellyel 1990 elejétől az állami kezelésű úthálózat további fejlesztésére elkülönített források függetlenné váltak az állami költségvetéstől. Ez új lendületet adott a közúthálózat fejlesztésének, ugyanakkor az autópálya építésekkel kapcsolatban egyre gyakrabban merült fel a korrupció gyanúja, mígnem a lakosság körében teljesen általánossá vált a nézet, hogy egyfelől a nagy állami beruházásokat sorra a kormányzathoz közeli cégek kapják, másfelől az elcsalt pénzösszegek jelentős része párkasszákba folyik be, azaz tilos, illegális pártfinanszírozás történik.
Az eltelt két és fél év alatt az M1-es autópálya elérte Győr határát, megépült az M0-ás autópálya első 15 km-es, valamint Érdet elkerülő szakasza, és átadták az új szolnoki Tisza-hidat, amely lehetővé teszi Szolnok elkerülését a 4-es számú főúttal. (Ezek is elavult adatok).
Ukrajnába autópályán nem juthatunk el
Autópályán Ukrajnába M3 vagy M4, Határátkelő: Záhony, Beregsurány. Magyarországi autópályák Ukrajna felé. Észak-Kelet Mo: Debrecen – Nyíregyháza Miskolc érintésével. Autón Ukrajnába M4 M3. Összesen 1400 km. Balatonra az M7-e visz, Bécsbe az M1-es. Autóutak Bp
Összesen 1400 kilométer autópálya az országban. Kulcsszavak Google kereséshez: autóbérlés budapest laptop szerviz, autókölcsönzés, szerviz üzletében, autópálya matrica, laptop kijelzőre honlap optimalizálás – Magyarországon az MSZP és főleg Fidesz kormányzása óta az autópálya építésekkel kapcsolatban egyre gyakrabban merült fel a panamázás, mutyizás, azaz a korrupció gyanúja. Autópályák és autószerviz Budapesten – M0 körgyűrű
Weboldalak Google-helyezésének javítása - tartalomoptimalizálás és linképítés
Prémium linképítés: egy honlap organikus helyezése a keresőoptimalizálás módszerével javítható, ez releváns tartalom biztosítását és külső linkek fogalmi hálózatának kiépítését jelenti. Bővebben: on-site seo: weblap.org optimalizálás - honlap seo - off-site seo: honlapra linképítés pr-cikkek elhelyezésével - előresorolás, Google első helyre kerülés keresőmarketing eszközökkel - link elhelyezés - értékes weboldalakon PR-cikk megjelentetés
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: